Børs og finans

Doblet - tjente 56 mill. på utendørsreklame

JCDecaux Norge økte omsetningen med 30 prosent i fjor. Bunnlinjen doblet seg.

Foto: NTB Scanpix

Foto: NTB Scanpix

Artikkel av: Marianne Løland Skarsgård
9. august 2018 - 15.19

JCDecaux Norge mer enn doblet bunnlinjen i 2017, og fikk et resultat etter skatt på 56,05 millioner kroner, mot 22,74 millioner kroner året før.

Inntektene til selskapet, som er et datterselskap av franske JCDecaux SA, verdens største selskap innen reklamefinansierte gatemøbler og utendørsreklame, beløp seg til 314,84 millioner kroner, mot 242,33 millioner kroner i 2016.

Driftsresultatet endte på 75,25 millioner kroner, sammenlignet med 32,82 millioner kroner året før.

«Inntektsoppgangen skyldes en bedring innenfor alle medievarianter, men også en solid økning for andre inntekter, eksempelvis relatert til salg av utstyr», heter det i årsberetningen.

JCDecaux Norge ble etablert i 1998 og teller i dag cirka 90 ansatte.

Det lyktes ikke Hegnar.no og få en kommentar fra daglig leder og styremedlem Øyvind Markussen torsdag ettermiddag.