Børs og finans

Flere leveranser for Fjordkraft

Dette er en økning på 88.106 strømleveranser sammenlignet med utgangen av fjerde kvartal 2017. 

Foto: Thomas Brun / NTB scanpix

Foto: Thomas Brun / NTB scanpix

Artikkel av: Nicolai C. Steckmest Sivertsen
11. januar 2019 - 08.49

I fjerde kvartal 2018 vokste Fjordkraft-konsernet med 8.687 strømleveranser i segmentene Consumer og Business. Den organiske veksten var 2.108 strømleveranser.

Det skriver selskapet i en børsmelding fredag. 

Ved utgangen av fjerde kvartal 2018 var antall strømleveranser i segmentene Consumer og Business på 604.973.

Ved utgangen av fjerde kvartal 2018 utgjorde Extended Alliance 33.464 strømleveranser, en nedgang på 59 strømleveranser fra forrige kvartal.

- Som følge av Statnetts Elhub-prosjekt, hvor alle målerdata skal samles i ett system, er det ikke anledning til å implementere nye Alliansepartnere innen virksomhetsområdet Extended Alliance før 1. mai 2019, skriver selskapet i meldingen. 

Totalt hadde konsernet 638.437 strømleveranser ved utgangen av fjerde kvartal 2018. Dette er en økning på 88.106 strømleveranser sammenlignet med utgangen av fjerde kvartal 2017.

Viktig med god merkevare

- Vi er godt fornøyd med den organiske veksten i et kvartal med tøff konkurranse. 2018 har vært preget av høye strømpriser og i slike perioder går strøm over fra å være lavinteresse til å bli noe som engasjerer folk. Det gjør det ekstra viktig med en kjent og god merkevare, sier Rolf Barmen, konsernsjef i Fjordkraft.

Antall mobilabonnenter økte med 4.763 i fjerde kvartal 2018, og ved utgangen av kvartalet hadde konsernet 65.981 mobilabonnenter. 

– Det er gledelig å se at vi og flere av de andre utfordrerne i mobilmarkedet opplever kundevekst. Vi opplever at vi setter press på de etablerte aktørene og at kundene ser verdien av dette, sier Barmen.

Fjordkraft-aksjen er opp om lag åtte prosent siste måned, og opp 5,15 prosent i år.