Eiendom
Dette produktet har ingen tilknytning til redaksjonene i Hegnar Media.
Hegnar Agenda
Annonsørinnhold

Hyttetrenden som tar av i fjellet

Den moderne stilen kommer nå for fullt i den norske fjellheimen! Nå skal rene linjer forenes med massive detaljer og store vindusflater.

16. oktober 2017 - 12:34

På de største destinasjonene i Norge bygges det nå mange hytter med en tydelig vri mot en enkel og stilren design. Hytten skal skille seg ut fra mengden, men spille på lag med omgivelsene.
- Vi ser et tydelig skifte mot en mer moderne stil i fjellet. Generelt ser vi at profilerte detaljer forsvinner helt til fordel for rene linjer og store vindusflater. Utvendig panel skal beises i mørke farger og vinduene skal være svarte eller mørke grå. Innvendig skal det skapes en lun atmosfære. Vi ønsker tilsvarende komfort på hytten som hjemme, men likevel et sceneskifte når familien skal lade batteriene, sier Langeland i MWC.

Hytte er for mange nordmenn den ultimate drømmen. Mange har helt spesielle meninger og behov for hvordan det skal se ut på sin hytte. Allikevel viser det seg at vi er likere enn vi tror og at det er noen ganske tydelige trender i hyttemarkedet.

- Ettersom MWC er en hytteleverandør som leverer skreddersydde løsninger til kundene våre er det viktig at vi følger med på trendene i markedet. Vi blir også formet av kundene våre på flere områder. Dette samarbeidet er sterkt fundamentert i MWC og er nøkkelen til å alltid være i takt med markedet. Man skulle tro at denne fleksibiliteten ga et rikt mangfold av uttrykk på hyttene, men til syvende og sist så titter alle kunder litt på naboen, sier Langeland.

MWC har i over ti år skilt seg ut med et påkostet signaturpanel. Panelet er nå mer populært enn noen gang, men i tillegg ser det ut til at en ny trend vokser frem i fjellet. Funkishytter med sine rene linjer og store vindusflater blir stadig oftere etterspurt. MWC har derfor startet utviklingen av en egen funkisserie der de første hyttene har byggestart i slutten av 2017.

Her kan du se flere MWC hytter!

- De to siste årene har etterspørselen etter funkishytter økt betraktelig. Dette gjorde at vi utviklet 2 nye standardmodeller med funkisstil, Folgefonna og Svartisen. 7 % av hyttene vi har solgt i år er funkis, mot ingen i fjor. Jeg forventer at denne andelen skal stige til neste år. Vi ser at dette designuttrykket tiltrekker seg kunder fra både fjell og sjø. Dette synes vi er veldig spennende, sier Langeland.

Den tradisjonelle hytten hadde furu på gulv, vegger og tak. På gulvet var det tradisjonelt smale heltre gulv som ble behandlet med lakk, lut eller grønnsåpe. Vegger og tak hadde ubehandlet skyggepanel. Møblene var gjerne enkle men funksjonelle. Med årene har hyttene blitt oppgradert og bygget ut, og på denne måten gradvis blitt tilpasset dagens krav til komfort og designuttrykk. Så hva velger kunder som bygger ny hytte i dag?

- Fortsatt velger de fleste furupanel på vegger og tak, men panelet har blitt bredere og helst uten profil. De fleste skal ha glattpanel beiset i forholdsvis mørke farger. Gulvet skal være i heltre og de fleste kundene velger eikegulv i naturfarge eller hvitlasert. Baderommene er ganske moderne med store fliser, vegghengt toalett, dusjdører og porselenservant med skuffer. I all hovedsak skal det være lunt og luftig med et solid uttrykk, forklarer Langeland.

For å møte kundenes forventing til hyttedesign leverer MWC heltremøbler som standard. Dette omfatter kjøkken, garderobeskap og baderomsinnredning. I tillegg til et standard utvalg av møbler kan du også designe dine egne møbler. De kan levere alt fra spisebord, stoler, integrerte senger, tv-benker, vitrineskap og hyller til boden. Akkurat slik du ønsker!

- Det er mye wow-faktor i skreddersydde møbler. Når vi ser hva våre kunder investerer i hyttene sine er det naturlig at møbler blir et viktig fokus når hyttens interiør skal planlegges. I tillegg sparer vi kunden for mye tid og det er rimeligere å bestille disse møblene sammen med hytten enn å gjøre dette på et senere tidspunkt. Som en ekstra bonus kan du begynne å bruke hytten fra dag en. Det er helt vanlig at kunder kommer på overtagelse med dagligvarer i hendene og klar for den første overnattingen. Det skal jo være innflytningsklart sier Langeland entusiastisk.

Les mer og ta kontakt med MWC her!

Annonsørinnhold