Motor
Dette produktet har ingen tilknytning til redaksjonene i Hegnar Media.
Hegnar Agenda
Annonsørinnhold

Få et fortrinn i bilbransjen

For tredje år på rad arrangeres Fremtidens Bilbransje, og sammen med ACG (Automotive Consulting Group) har Finansavisen MOTOR hentet inn noen av bransjens beste eksperter.

26. juni 2019 - 14.37

5. september samles ledere og aktører fra bilbransjen for å snakke om den raske utviklingen man ser i bransjen. Under årets konferanse vil foredragsholderne snakke om fremtiden i forhold til teknologi, miljø og politikk. Det hele ledes av MOTORs redaktør Andreas Scheel.  

– På årets konferanse får man høre hva aktørene i bilbransjen tror og mener vi må forholde oss til i fremtiden. Teknologien, både når det gjelder salg, ettermarked og bruk av biler er i stor endring, og hele transportsektoren står overfor store omveltninger. Fasitsvarene får vi ikke på noen år, men hvis man ikke forbereder seg på dette er det for sent, sier Scheel.

Se årets program!

Redaktør for MOTOR, Andreas Scheel.

Redaktør for Finansavisen MOTOR, Andreas Scheel.

Ekspertene deler sine tanker

Blant foredragsholderne finner vi kjente navn som statssekretær i Samferdselsdepartementet, Allan Ellingsen, Administrerende direktør i MECA, Torhild Barlaup og Direktør i Bilimportørenes Landsforening, Erik Andresen. Scheel gleder seg til å høre flere av foredragsholderne.

– Når vi vet hva Google har gjort så langt, er jeg veldig nysgjerrig på hva Norges-sjef Jan Grønbech kan fortelle oss om hva de tenker om fremtiden, og hvordan de vil og kan bruke den ufattelige datamengden de etter hvert besitter. Jeg gleder meg også til å høre hva Nils Henrik Wærstad kan si, da jeg vet han er veldig bilinteressert, i tillegg til å være morsom.

Kom konkurrenter i forkjøpet

For å henge med i bransjens utvikling må aktørene spisse sine posisjoner i markedet og ha en mer effektiv drift. Virtuelle opplevelser vil redusere behovet for fysiske anlegg, men samtidig øke kravet til digitale løsninger. Derfor må man komme både eksisterende og nye konkurrenter og aktører i forkjøpet. Scheel påpeker at konferansen er for alle som jobber i eller med bilbransjen.

– Arrangementet passer for alle som har med salg, ettermarked og bruk av biler å gjøre, enten man tar de store beslutningene eller jobber på gulvet, avslutter han.

Skaff deg billetter her!

Annonsørinnhold