Næringsliv

Historisk dårlige seertall for TV 2

TV 2 Gruppen hadde i juni en markedsandel på under 15 prosent blant seerne i aldersgruppen 20–49 år. Det er historisk lavt og dårligere enn konkurrenten Discovery.

TV 2

TV 2

Artikkel av: NTB
5. juli 2017 - 05.34

Segmentet regnes som den mest kommersielt interessante målgruppen, skriver Dagens Næringsliv.

Samtidig som kanalen opplever svake tall i sommermarkedet, gjenstår det ifølge avisen fortsatt krav om kostnadskutt i nyhetsavdelingen.

– Vi jobber kontinuerlig med å realisere de kuttene som allerede er vedtatt, og det er ikke vedtatt ytterligere kutt i Nyhets- og sportsavdelingen utover det, sier kommunikasjonsdirektør Sarah Willand i TV 2.

Strategiprosjektet «TV 2 i 2020" konkluderte med at det må spares 350 millioner kroner innen 2020.

– Da vi startet omorganiseringen, identifiserte vi en overtallighet på 177 stillinger. Mesteparten av dette har vi klart å løse. Vi står igjen med fem vanskelige saker, som vi har mottatt stevninger i. Ingen ønsker dette, men vi har ikke klart å finne løsninger og vi jobber nå med tilsvar i disse sakene, sier Willand og bekrefter at nedbemanningen ikke er helt i mål.

Mandag ble det kjent at nyhets- og sportsdirektør Jan Ove Årsæther slutter i kanalen.

(©NTB)