Næringsliv

Jon Trygve Hegnar: - Man er early adopters

Jon Trygve Hegnar snakker i HegnarPodden helgespesial om generasjon Z og fremtidens media. 

Jon Trygve Hegnar og Eline Hvamstad - Foto: Hegnar.no

Jon Trygve Hegnar og Eline Hvamstad - Foto: Hegnar.no

Artikkel av: Eline Hvamstad
9. november 2018 - 21.00

- Litt satt på spissen, men Generasjon Z vil ha alt gratis?

- Ja, man vil ha alt gratis. Det er vel trenden, er det ikke, spør Jon Trygve Hegnar når HegnarPodden gjester Mindshares Huddle 2018 antikonferanse, og fortsetter;

- Det er bedre å få noe gratis, enn å betale for det. Det er åpenbart. Spørsmålet er om det lønner seg.

Jon Trygve Hegnar, medeier i Hegnar Media og ansvarlig for forretningsutvikling i mediehuset, er på konferansen for å snakke om hvordan vi må planlegge og legge til rette for de nye forbrukerne "generasjon Z".

Kort oppsummert: generasjonen som er online 24 timer i døgnet, bruker Instagram og Snapchat fremfor Facebook, unngår å snakke i telefonen for å slippe pinlig stillhet, ikke liker å ha for mange valgmuligheter og bruker Youtube som oppslagsverk.

- Hvordan skal man bruke den kunnskapen man har om Generasjon Z til å utvikle nye forretningsområder?

- Det er vanskelig å lære seg å følge med på hvordan en generasjon under deg gjør det. Hvis du jobber i en bedrift og skal prøve å lage noe for generasjon Z, så tror jeg du er nødt til å jobbe med generasjon Z, sier Hegnar.

Hør hele HegnarPodden helgespesial under: