An Error Occurred: Forbidden

Oops! An Error Occurred

The server returned a "403 Forbidden".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.
Reise

Dette er hva kabinpersonalet vil fortelle passasjerene – men som de ikke kan si

Artikkel av: Martine Holøien
24. november 2017 - 13.06

Det er noen ting som kabinbesetningen gjerne skulle fortalt passasjerene, men ikke kan.

Business Insider har spurt mer enn 60 flyvertinner og flyverter hva de gjerne skulle fortalt passasjerene.

Her er 25 av svarene:

  1. Vær hensynsfull. Alt handler ikke om deg.
  2. Kollektiv transport er ikke for alle. Høye krav krever kanskje et eget fly.
  3. Jeg snakker ikke for å høre meg selv snakke. Kabinpersonalet har regler og forskrifter å forholde seg til.
  4. Belag deg på forsinkelser. Det er kanskje lurt å gi neste fly mer enn 30 minutter på bytte.
  5. Ikke klag på ting som er utenfor vår kontroll. Det er ting, som for eksempel benplass og wifi, som kabinpersonalet ikke har kontroll over og uansett ikke får gjort noe med.
  6. Oppfør deg. Kanskje lurt å spare den tequila-flasken til en senere anledning.
  7. Behold skoene på. Det er ikke vann du trår i på toalettet, skriver Business Insider.
  8. Vi skulle ønske vi var bedre bemannet. «Vi glemmer deg ikke, og skulle ønske vi var bedre bemannet slik at du fikk den servicen du fortjente».
  9. Et fly er ikke en dagligvarebutikk. Vi er oppe i luften, og det som er på menyen, er det som er på menyen.
  10. Du er ikke den eneste. «Jeg er også redd for turbulens».
  11. Jeg er her for å spare deg.
  12. Du kan bli arrestert for det du gjør.
  13. Rydd opp etter deg. Ikke la plassen din være fylt til randen med søppel.
  14. Vi er tomme for kylling. Og ikke bensin!
  15. Nei, du kan ikke få tre forskjellige drikker. Det er 100 andre ventende passasjerer.
  16. Jeg er ikke din tjener. Eller hushjelp eller barnevakt.
  17. Du er ikke kongelig. Selv om du reiser på første klasse eller business.
  18. Du er tett med andre. Tenk hygiene.
  19. Kom deg over det. Det er for de fleste kjedelig å fly.
  20. Ikke bruk gangen som treningsstudio. Gangen er arbeidsplassen til kabinpersonalet.
  21. Pass på manerene. Å si takk er vanlig folkeskikk.
  22. Er flyet forsinket, så vil du mest sannsynlig miste neste fly. De vil ikke holde igjen neste fly.
  23. Hva tenkte du på? Hvorfor legge bananskall i vasken på toalettet?
  24. Ikke ta på meg. Det er aldri greit å dra i klærne for å få oppmerksomhet.
  25. Vi er alle mennesker.